29.7.16

VERANDERING

Schrijven
woorden vinden hun weg.

De laatste weken gebeurt
er vanalles binnenin.

Ik merk dat ik alweer
op een punt sta
om mijn vel
oud vel ondertussen
uit te trekken.

Ik merk ontevredenheid op
Nood aan verandering.
Nood om mezelf
bij mijn kraag te pakken
en verder te gaan.

Daar waar ik mezelf
een hele tijd geleden
heb stilgezet.

En toch heb ik helemaal niet stilgezeten
heb veel ondernomen,
stappen gezet
van binnenuit
die me vroegen om het anders te doen.

Ik heb beslissingen
genomen
heb anders geleefd dan
13 jaar geleden
toen ik fulltime
in loondienst was.

En toch..
Besef ik  dat ik
tot stilstand ben gekomen
Dat ik ben gaan geloven
dat ik zonder niets kan

Ik ben al zo lang niet meer op plaatsen
geweest owv geld beperkende overtuigingen.

Het heeft veel invloed
gehad
op mijn leven en
dat van mijn
geliefden.

Daar sta ik nu
zie ik in
waar ik bleef stilstaan.

Hoe ik me beknot heb
mijn plezier ontnomen
mijn vrijheid aan banden gelegd

Ik ben toe aan vernieuwing
Aan loslaten,
aan openstaan voor,
aan inzichten,
aan toestemming
om te ontvangen!

Om de clue te vinden
het besef
wat datgene is,
dat ik geloof dat de waarheid is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten