21.11.13

TROTS & RUST

trots voelde ik
toen ik zag

dat de ander
een impuls heeft
gevolgd

rust volgde
nadien

oef
het hoeft
niet nu

het mag
op een ander
moment


en toch
die wrong
in mijn
plexus

die angst
toch nog aanwezig

ervaren
hoe belangrijk
ik het vind
te weten
hoe de ander
naar mij kijkt

ik mezelf
afhankelijk maak
van een gedachte
van een ander.


dat heb ik de laatste dagen
zowieso
vandaag nog
liet ik een
favoriet trui
thuis
omdat ik
mezelf onzeker voelde
bij de gedachte
wat 'de anderen' erover
zouden
zeggen
dat het niet passend
is met de blouse
eronder

ik sla
het gade

ik ervaar
hoe onzeker
ik kan zijn

hoe
mijn mind
het overneemt

hoe mijn mind
mijn gevoel
intuïte
ondermijnt

want wat bleek
dat het thema
de kleur was
van mijn trui.

ik wist niets
van dat thema

mijn ziel wel
mijn mind
had een ander
beeld.


TM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten