21.11.13

MOEITE

ik merkte vandaag
doorheen de dag

als ik weer eens
wegzakte
met mijn aandacht

er een angst
om de hoek
kwam kijken

een oude
bekende

yep
zou ik hem een
naam geven misschien

dan kan ik de volgende keer zeggen
dat ik.. heb gezien.

Mmm niet echt iets spontaans
dat komt opborrelen.

Een oude bekende dus
diegene die ervoor zorgde
dat ik mijn relatie
on hold zette.

yep
een afstandsangst
die gaat gewoon door zenne.

Enfin,
ik was dus af en toe
zo met die angst

godzij dank
dat ik vandaag op verplaatsing
was
onverwacht
een impuls gevolgd
en voilà
daar zat ik dan
tussen mensen
die allemaal
zoals ik
de verbinding wilde
met hun eigen
Meester
Meesteres

En wat heb ik
verbinding gevoeld!
Ik heb energie gevoeld!
En ook dus
die oude
bekende
angst.

Een angst
wat een ander
van mij
vindt.

Omdat
ik niet direct
overeenkom
met de ander
zijn verlangen.

Terwijl
ik zo mijn best
'doe' om mijzelf
te kunnen en
mogen zijn
komt deze toch langs

wellicht omdat
.. tja waarom eigenlijk?

Ik zat dus in zak en as
ergens een beetje
met schrik
met een kleine kramp
mezelf steeds afvragend
wat de ander
ervan vindt.

Of de ander mij nog
wel accepteert
nu ik
mijn eigen
gevoel volg?

Ik voel
druk
onder druk
staan

want als het nu niet is
wanneer dan wel?

ik probeer mezelf
te sussen
'dat komt wel in orde, meiske'
'daar komt wel een oplossing voor'

als het uit het hart komt
dan komt het goed

mmm
angst is niet overtuigd

goh
kijk nu eens!?

waar maak ik mijzelf
druk om?

is het het waard?
is het écht zo?
weet ik écht dat het zo is?

euh..
nee..
misschien
toch?

een klein beteken?

ooh nee!
wat?

ik denk ineens aan
iets!

ik voel me weer eens in
poging althans
ja
alé
weeral?
hmm

ik projecteer
ik ben aan het zorgen voor

dat stukje in mezelf
dat zich aanpast
om de ander blij te maken
voelde zich super onzeker

och meiske toch
ge weet het ni hé
hoe te gedragen?
jezelf volgen
of de ander.


TM




Geen opmerkingen:

Een reactie posten