18.10.16

GEWAARWORDING

Zenuwen gierden
door mijn lijf.
Alles in mijn voordeel.
Iemand die ik niet
te pakken kreeg
aan de telefoon.
Een kans
die zich voordeed
om afgestemd
te raken.
Vervolgens
aandacht geven
die ik niet
had.
Denken en handelen
vanuit oude verhalen.
Oude gedachten.
Onbewust.
Om dan terwijl
een gesprek
frustratie
op te bouwen.
Ten onrechte.
Onrust in mijn maag.
Spanning.
Zenuwen.
Spieren samengeknepen.
Spanning in keel..
Ineens besef
ik had het niet
mijn focus was gericht
op iets anders.
Zo snel dus..
kan het gaan.
Van het éne gevoel in het andere.
Spiegels om
mijn heen.
Beelden
getoond.
Gevoelens gevoeld.
..
adem
in
uit.
_TM

17.10.16

een dag 
met 
onbestemd 
gevoel. 

een dag 
met voelen 
en 
in mijn maan zijn 
met 
de volle maan. 

een lichaam 
dat
om rust 
vraagt. 

effe 
liggen en 
mezelf overgeven 
aan 
dat verlangen.. 

om 
vervolgens 
een heerlijke 
verse 
bos Peterselie 
te ontvangen, 
recht 
uit iemands tuin. 

Hmm.. lekker, 
vitamientjes.. 
ineens zin 
hebben 
om verse 
soep 
te maken, 
prei met 
pijpajuin en peterselie.. 

hm.. 
van het ene 
moment 
in het andere.. 

met 
op de achtergrond 
pianomuziek 
van Ludovico Einaudi.

vanavond op reis 
en dansen 
op de tonen 
van iemand anders..


15.10.16

Mm.. 
na enkele uren van 
onbestemd gevoel 
te hebben, 

voel ik 
hoe 
mijn gevoel van 
thuiskomen bij mezelf 
terug 
aan het komen 
is. 

Ingevingen komen 
en plots 
sta ik 
te dansen 
in de keuken 
op het liedje 
van Nickelback. 

Voel ik 
de impuls 
om lekkere 
havermoute pap 
te maken. 

Met rozijntjes 
en appel 
misschien. 
Heb ik zin 
om 
een machien 
te draaien 
en om 
mezelf aan te kleden.. 
stroming.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten