31.10.13

DANKBAARHEID

Ik voel zoveel dankbaarheid
voor dat wat er is

lekker klaargemaakt eten
met verse pompoen, aardappelen
courgettes
lekker gestoomd
en klaargemaakt in
verse boter
weinig kruiden

zodat de pure smaak
het best tot uiting komt


mmm..
het water loopt nog in
mijn mond als ik eraan terugdenk

héérlijk!

ik voel de dankbaarheid
naar mijn moeder
die toegewijd
arbeid levert
om haar groenten te kweken

ik voel dankbaarheid
voor de aarde
en de vissen die er leven
voor de visser
die mijn stukken kabeljauw
viste, ergens ooit..

ik dank de mensen die de
vis schoonmaakte
en prepareerden in de verpakking

ik dank de mensen die het vervoerden
de chauffeurs
die met aandacht reden
om het naar de juiste plek
te brengen

ik dank de mensen die
het tot in de winkel brachten

ik dank mezelf
dat ik het meenam en kocht
en klaarmaakte in de pan
met lekker verse boter
en een beetje kruidenzout
zodat ik puur de smaak proef

ik dank de boer
die ervoor koos om
courgettes te zaaien
te planten
en te verzorgen
te oogsten
en te verkopen

ik dank de biowinkel
voor de mogelijkheid
om het mee te nemen
in mijn gerecht

mmm
eenvoud
puur
smaak


ik dank mijzelf
voor mijn gezellige stek hier
voor de kaarsen die branden
de heerlijke sfeer
die er ontstaat

ik ben blij
en voel me gezegend
dat ik hier mag
en kan
zijn

met mezelf
en alle liefde
die er is.

amen.


TM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten